Prowadzisz bloga tematycznego związanego z grafiką? Masz wpis którym chcesz się pochwalić? Wyślij go nam na adres [email protected] podając link do swojego bloga. Po weryfikacji najlepsze wpisy opublikujemy go na niniejszym portalu w tej zakładce (oczywiście z podaniem autora oraz linku do Twojego bloga). Zapraszamy
FAQ grafika o prawo autorskie
wtorek, 11 lutego 2014 11:31
W ostatnim czasie miałam przyjemność współpracować z grafikami zrzeszonymi w STGU - Stowarzyszeniu Twórców Grafiki Użytkowej. Podczas rozmów z artystami zauważyłam tendencję do podobnych pytań i wątpliwości. Postanowiłam spisać najczęstsze z nich. Zajmujesz się grafiką? Jeśli tak, to jesteś w dobrym miejscu. To wpis właśnie dla Ciebie.
FAQ 1. WŁASNE PORTFOLIO:
Jak wkurzyć grafika – poradnik w 15 krokach
poniedziałek, 26 sierpnia 2013 09:08
Na pewno każdy grafik spotkał się kiedyś z sytuacją, w której nerwy wysiadają. Zebrałam te kilka najczęstszych w poniższym zestawieniu. Dlaczego? No cóż. Te podstawowe błędy w relacji klient-grafik powstają w wyniku wzajemnego niezrozumienia. Nieświadomość ludzi o tym, co robi grafik, jest rzeczą całkowicie normalną. Można przełożyć to na każdą inną profesję. Ot np. taki dentysta. Każdy wie, że dentysta leczy zęby – ale jak to robi, jak się nazywają narzędzia, których używa, ile czasu to trwa i ile szkoleń trzeba było przejść, żeby można było to zrobić – to jest ta część, której nie wiemy. W przypadku grafika sytuacja ma się bardzo podobnie. Grafik robi projekty – ale jak to robi, jak się nazywają narzędzia, których używa, ile czasu to trwa i ile trzeba było się uczyć i szkolić, żeby można było to zrobić – z tego nikt nie zdaje sobie sprawy. Na początek więc drobna rada: Tak samo jak ufasz dentyście – tak samo zaufaj grafikowi – on naprawdę wie, co robi!
Przejdźmy do poradnika:
9 sposobów, aby wkurzyć grafika
środa, 09 stycznia 2013 11:11
Jesteś właścicielem firmy lub osobą pracującą w dziale marketingu i szukasz osoby, która zaprojektuje Ci logo, bądź nowe materiały firmowe. Znajdujesz odpowiednią osobę i zaczynasz współpracę. Wszystko przebiega fajnie, aż tu nagle grafik wyładowuje na Tobie swoje emocje, bądź żąda podwyżki za swoją pracę mimo, że nie było tego w umowie…